zondag 9 mei 2010

Druk, druk, druk!

Hey Mensen,

Ik heb al een tijdje niet geschreven. Sorry daarvoor!
Internet lukte ook niet altijd. We zijn nu op doorreis in het westen van Japan.
Dit hebben jullie allemaal gemist:

Ik ben naar een cosplayconventie geweest, een van de grootste in Tokyo. Vorig jaar waren er zo`n 48.000 bezoekers, dit jaar naar schatting een paar duizend meer. Ik had mijn cosplaykostuum van vorig jaar mee. Ik heb heel veel foto´s gemaakt!






We hebben een busreis gemaakt door Tokyo. Onder andere de Tokyo Tower beklommen (met de lift =D), een Japanse thee ceremonie bijgewoond, Japanse tuinen bewondert en de Kannon Temple bezocht. Je kon daar fortune-strookjes kopen, waarop stond of je geluk kreeg of niet. Mijne was erg (Erg!) slecht, die van mam was goed. Als je een slecht strookje hebt, moet je heb opvouwen en aan een tak (of rekje) hangen, dan komt hij niet uit. Ik heb dat niet gedaan, maar mijne bewaard als souvenir.










Verder heb ik een Japanse school bezocht, in Shizuoka. Ik moet een verslag schrijven over Japanse scholen voor school. Het was een Katholieke privéschool, iets wat weinig voorkomt in Japan. Gelukkig kon ik met mijn vriendin Kaho een aardig woordje Engels wisselen.







De volgende dag zijn we met de trein naar Kyoto geweest, de stad van de Geisha´s. Yuko had geregeld dat mam en ik een echt kimono mochten huren voor de dag, om in de sfeer te komen. Met kimono en al in de taxi gestapt (wat behoorlijk moeilijk gaat, laat staan naar de wc gaan >.<`), een naar een oud-Boedhistische tempel gereden. Die avond weer typisch Japans gegeten, en naar een Maiko-voorstelling geweest.


Meer updates komen later!
-Ann

1 opmerking:

  1. Heeeeeeeee Annick!!! Hier dan de foto's van jullie in die kimono's!!!! Enig wat super leuk....had je ook van die bijbehorende muiltjes aan????? Als ik zo de blog van je ma lees vrees ik dat je die luidhuilend het vliegtuig weer in moet sleuren want die lijkt te genieten met volle teugen!

    wat zal dat bijzonder zijn geweest, op die school, dat zal heel anders zijn geweest???
    Ik ben benieuwd naar jullie nieuwe avonturen morgen!

    Groetjes
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen